キューズコンサルティング株式会社(以下「当社」)は、ここに個人情報保護方針を定め公開し、全従業員並び当社関係者に個人情報保護の重要性の認識と取組みを徹底させることにより、個人情報の保護を推進致します。
○個人情報の適正な取得
当社は、個人情報を適正な方法によって取得し、あらかじめ明確に利用目的を通知または公表します。
○個人情報の利用目的
お客さまからお預かりした個人情報は、当社からのご連絡や業務及び資料のご案内やご質問に対する回答、セミナーのご案内などに電子メールやご送付を利用いたします。
○個人情報の第三者への開示・提供の禁止
当社は、お預かりした個人情報を適切に管理し、次のいずれかに該当する場合を除き、個人情報を第三者に開示いたしません。
1-お客さまの同意が得られた場合
2-お客さまが希望されるサービスを行なうために当社が業務を委託する関係者に対して開示する場合、法令に基づき開示することが必要である場合
3-法令に基づき裁判所や検察庁、警察機関等の公的機関から要請があった場合
4-国の機関若しくは地方公共団体又はその委託を受けた者が法令の定める事務を遂行することに対して協力する必要がある場合であって、本人の同意を得ることにより当該事務の遂行に支障を及ぼすおそれがあるとき
5-公衆衛生の向上又は児童の健全な育成の推進のために特に必要がある場合であって、本人の同意を得ることが困難であるとき
6-お客様や第三者の生命・身体・財産・名誉を損なうおそれがあり、本人の同意を得ることができない場合
7-法令や当社のご利用規約・注意事項に反する行動から、当社の権利、財産またはサービスを保護または防禦する必要があり、本人の同意を得ることができない場合
8-合併やその他の事由による事業の承継、共有に伴って個人情報が提供される場合
○個人情報の管理
当社は、個人情報を正確かつ最新の状態に保ち、個人情報への不正アクセス・紛失・破損・改ざん・漏洩などを防止するため、セキュリティシステムの維持・管理体制の整備・社員教育の徹底等の必要な措置を講じ、安全対策を実施し個人情報の厳重な管理を行ないます。
○個人情報の安全対策
当社は、個人情報の正確性及び安全性確保のために、セキュリティに万全の対策を講じています。
○ご本人の開示等の請求
お客さまがご本人の個人情報の開示・訂正・利用の停止・削除などをご希望される場合には、ご本人であることを確認の上、対応させていただきます。
○法令、規範の遵守と見直し
当社は、保有する個人情報に関して適用される日本の法令、その他規範を遵守するとともに、本ポリシーの内容を適宜見直し、その改善に努めます。
○公開と改正について
公開開始日の日付を西暦で表示し、公示日を記載し、改正した日付を、必ず分かるようにさせていただきます。
○クッキーについて
本サイトは、クッキーを使用することがあります。クッキーとは、ユーザーのハードディスクに蓄積されるユーザー情報についてのデータです。本サイト上で使用されているクッキーは、個人特定情報へのリンクはしておりません。サイトをご利用するにあたりクッキーを拒否されても、本サイトを問題なく使用することができます。
○ログ・ファイルについて
は本サイトの管理、サイトの利用傾向の分析、ユーザー動向の探知、また集合的な幅広い人口統計学的情報の収集のためにログ・ファイルより情報を収集します。ログ・ファイルから収集した情報は、特定個人情報へのリンクはしておりません。
○他のウェブサイトへのリンクについて
本サイトは、いくつかの外部サイトへのリンクを含みますが、個人情報を共有するものではありません。リンク先ウェブサイトにて行われる個人情報の収集に関しては、リンク先ウェブサイトの個人情報の取り扱いについての内容を必ずご参照下さいませ。またサイトの掲載内容に関しても、当社は一切責任を負いません。
CUES Consulting Inc. (hereinafter referred to as “we” or “our”) will provide and disclose the Personal Information Protection Policy and promote protection of personal information by having all employees as well as our concerned personal follow and understand the importance of the Personal Information Protection Policy.
Proper collection of personal informationWe will collect personal information with a proper procedure and will announce or notify the purpose of use clearly in advance.
Purpose of using personal informationWe will use the personal information that are collected from customers only for contacting, introducing the business and documents, responding to the questions and informing the seminar by sending emails and mails.
Prohibition of disclosure and provision of personal information to third parties
We will properly manage all personal information and will not disclose to any third parties except in one of the following cases.
1-When agreed by the customer.
2-When we outsource the business to the concerned personal to proceed the customer’s request and when required to disclose by the law.
3-When requested from public institutions such as the court, public prosecutor’s office and any law enforcement agencies by statue.
4-When a government or local organization, or an entrusted personal are needed for cooperation in order to proceed the affairs prescribed by law and regulations and when it is recognized that obtaining the person’s consent on the submission of personal data by cooperating government or local organization, or an entrusted personal are likely to impede the execution of the affairs concerned.
5-When especially needed for improving public hygiene or promoting children’s healthy development and when difficult to obtain the personal’s agreement.
6-When the customer or the third party’s life, body, property and reputation are in risk and when we cannot obtain the personal’s agreement.
7-When our rights, properties or services are needed protection or defense from the violation act of the law or our user policy and precautions and when we cannot obtain the personal’s agreement.
8-When provision of personal information is needed for combined, succession or joint ownership of the business in any reasons.
Management of personal information
We will maintain the personal information accurately and most up-to-date and to prevent personal information’s unauthorize access, loss, damage, manipulation and leakage, we will take necessary security measures such as to sustain security systems, develop management system and thoroughly train employees to strictly manage personal information.
Security measures of personal information
We are implementing all possible security measures to insure the personal information’s accuracy and safety.
Request of personal’s disclosure
When the customer request to disclose, revise, suspend the use, or delete their personal information, we will proceed with confirming the subject.
Review and comply the law and norm
We will obey any law or other norms regarding the retaining personal information and appropriately review and improve this policy’s contents.
Release and Revision
We will indicate the release start date using A.D., descript the public announcement date and make sure to date the revised date clearly.
About cookies
Our website uses cookies. Cookie is the user’s information data stored inside the user’s hard disk. The cookie used for our website does not connect with the personal specification information. The website can be used without an issue when rejecting the use of the cookie.
About logfile
We adopt logfile to manage the website, analyze the tendency of use, detect the user trend and to obtain congregative and broad demography information. The information gathered from logfile are not connected to the personal specification information.
About link with other websites
Our website includes links to other website, but it will not share any personal information. Please refer to the link website for handling personal information. We will not take any responsibility regarding the website’s contents.